Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Μελομακάρονα και με σοκολάτα


Αυτές τις μέρες κυριαρχεί η παράδοση στα σπίτια μας. Γιατί τι θα ήταν η Ελλάδα χωρίς παράδοση? Χωρίς κάλαντα, χωρίς μυρωδιές να βγαίνουν από τις κουζίνες, χωρίς τις  ανταλλαγές συνταγών, χωρίς το μέτρημα με το μάτι?
Απλούστατα δεν θα ήταν η χώρα που αγαπάμε και λατρεύουμε και τα Χριστούγεννα δεν θα ήταν μια οικογενειακή γιορτή αγάπης αλλά ένα όργιο καταναλωτικής σπατάλης. Γι αυτό σας λέω............(στις νεότερες) βρείτε συνταγές από τη γιαγιά σας, τη μαμά σας, την πεθερά σας, βάλτε μια ποδίτσα και φτιάξτε τα πάντα, να μοσχομυρίσει το σπίτι, να ζεσταθεί και να νιώσετε ευτυχία όταν η οικογένειά σας αρχίζει τα γουργουρητά ευχαρίστησης.




Όπως έχω πει και παλιά το blog το ξεκίνησα ως προσωπικό τσελεμεντέ. Εκεί που γέμιζε η κουζίνα χαρτάκια και ντοσιέ, να τα έχω κάπου οργανωμένα να μην ψάχνω δεξιά και αριστερά. 'Ετσι σήμερα θα σας παραθέσω την δικιά μου συνταγή για μελομακάρονα που δεν είναι φυσικά δικιά μου, είναι αποτέλεσμα ένωσης διάφορων συνταγών που όμως την φτιάχνω πολλά χρόνια και είναι αυτή που μας αρέσει οικογενειακώς.
Φέτος όμως έκανα και μια πρόσθεση που έκανε τον άντρα μου και το γιο μου να βογκάνε από ευχαρίστηση!!!!
Βούτηξα τα μελωμένα μελομακάρονα σε σοκολάτα!!!!!!!!



ΥΛΙΚΑ (40 με 50 κομμάτια)
2 κουταλιές σούπας μέλι,
2 κουταλιές της σούπας ζάχαρη ή παραλείπουμε τη ζάχαρη και βάζουμε 4 κουταλιές σούπας μέλι
1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 
2 ποτήρια νερού καλαμποκέλαιο ή 1 ποτήρι και μισό ελαιόλαδο
1 κουταλιά σούπας κανελογαρίφαλα σκόνη, 
ξύσμα από 2 πορτοκάλια, 
1 ποτήρι  χυμό πορτοκάλι, 
1/2 κουταλιά σούπας σόδα σκόνη, 
1/2 φλιτζ. καφέ κονιάκ, 
1 φλιτζάνι τσαγιού σιμιγδάλι ψιλό



ΣΙΡΟΠΙ 
3/4 νεροπότηρα νερό, 
3/4 νεροπότηρα μέλι, 
3/4 νεροπότηρα ζάχαρη ή παραλείπουμε τη ζάχαρη και βάζουμε 1 και μισό ποτήρι μέλι

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗ
200 ml κρέμα γάλακτος
200 γραμμάρια κουβερτούρα



ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε λεκάνη βάζουμε όλα τα υλικά εκτός από το αλεύρι και το σιμιγδάλι.
Με το σύρμα τα χτυπάμε καλά μέχρι να λιώσει η ζάχαρη και να ομογενοποιηθούν τα υλικά.
Ρίχνουμε μέσα το σιμιγδάλι και ανακατεύουμε.
Σιγά σιγά προσθέτουμε το αλεύρι (ίσως δεν το πάρει όλο) μέχρι να πετύχουμε μια ελαστική ζύμη που να κολλάει λίγο στα χεράκια μας. Αφήνουμε για λίγο να ξεκουραστεί και παίρνοντας μικρά κομμάτια πλάθουμε μακρόστενα μελομακάρονα ή αν θέλουμε τα κόβουμε με κουπ πατ.
Με πιρούνι μικρό τα τρυπάμε από πάνω.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο στους 170 βαθμούς φούρνο για 25 περίπου λεπτά, αν παραψηθούν θα γίνουν σκληρά.
Βράζουμε όλα τα υλικά για το σιρόπι για 3 λεπτά και ξαφρίζουμε. 
Διατηρούμε το σιρόπι ζεστό και όπως βγαίνουν τα μελομακάρονα ζεστά από το φούρνο τα ρίχνουμε μέσα στο ζεστό σιρόπι, τα γυρίζουμε πάνω κάτω και τα βάζουμε σε πιατέλα. Τα πασπαλίζουμε με τριμμένο καρύδι.
Την άλλη μέρα, αφού κρυώσουν καλά και έχουν ρουφήξει το σιρόπι τους, βάζουμε σε κατσαρολάκι την κρέμα γάλακτος να ζεσταθεί καλά. Να κάψει που λέμε. Αποσύρουμε από τη φωτιά και ρίχνουμε μέσα την σοκολάτα κομμένη σε κομμάτια. Ανακατεύουμε καλά μέχρι να διαλυθεί η σοκολάτα και μετά βουτάμε μέσα ένα ένα τα μελομακάρονα.
Τα βάζουμε σε σχάρα μέχρι να στερεοποιηθεί η σοκολάτα.



ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Φιλιά Λί Λά


11 σχόλια:

  1. Πολύ μου άρεσε ο πρόλογος σου Λίλα! Πραγματικά όλα αυτά και ακόμα περισσότερα χαρακτηρίζουν την όμορφη χώρα στην οποία ζούμε!
    Τα μελομακάρονα σου φαίνονται απίθανα! Είναι μακράν το αγαπημένο μου γλύκισμα!
    Τα βούτηξες και στη σοκολάτα και τα απογείωσες!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπεροχα Λιλα μου και του χρονου!
    Φετος και οι δικοι μου οι αντρες ζητανε επιμονα σοκολατενια μελομακαρονα, να δουμε θα προλαβω να φτιαξω???
    Φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πώς να μην βογκάνε οι άντρες του σπιτιού; Υπέροχα πρέπει να έγιναν! Μελωμένα μέσα και σοκολατένια έξω! Ό,τι καλύτερο!!! Και του χρόνου, Λίλα μου!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εσύ έχεις βαλθεί να μας παχύνεις!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. α ξέχασα σου έχω βραβειάκι,έλα να το πάρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σοκολατένια και απίθανα!! Φέτος λέω κι εγώ να τα φτιάξω με σοκολάτα για πρώτη φορά, δεν μπορώ να αντισταθώ!
    Καλές γιορτές, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ ωραία φαίνονται και με σοκολάτα θα είναι ακόμη πιο νόστιμα και εντυπωσιακά!!Χρόνια πολλά,δημιουργικά με υγεία!Ευχαριστούμε για τις όμορφες και νόστιμες ιδέες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ωραία φαίνονται και με σοκολάτα θα είναι ακόμη πιο νόστιμα και εντυπωσιακά!!Χρόνια πολλά,δημιουργικά με υγεία!Ευχαριστούμε για τις όμορφες και νόστιμες ιδέες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. χρόνια πολλά πολύχρωμα ονειρικά να είσαι καλά ένα άτομο δημιουργικό με αγάπη για όλους...
    σε περιμένω να έρθεις απο το blog Μου να μου λες τις απόψεις σου για όσα βάζω ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χρόνια Πολλά Λίλα μου,πολύ λαχταριστό το κέρασμα σου!! Εύχομαι να περάσεις χαρούμενες γιορτές,φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πόσο δίκιο έχεις Λίλα μου!!! Κεράστηκα από τα λαχταριστά και σοκολατένια σου καταπληκτικά μελομακάρονα και σου εύχομαι χρόνια πολλά και μια γλυκιά χρονιά, γεμάτη αγάπη, χαμόγελα, πολλές νοστιμιές και επιτυχίες!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λιλά απαντήσεις!!!!